Combat failure in Education and Improving ICT Skills using Web 2.0 tools
Leiria-Portugal

A Web 2.0 alkalmazások használatával rendszeresen színesítettem az általam tartott matematika órákat a tanév nagy részében a 7. osztályos csoportomban, majd a tanév utolsó negyedében az akkor átvett 5. osztályos csoportomban is. A tanóra elején rendszeresen rövid, gyors számolásokat végzünk, amelyekhez a képzésen megismert szerencsekerék készítő alkalmazással készült szerencsekereket hívom segítségül. Amennyiben mindenki számára kitűzök feladatokat, úgy csak a feladatokat tartalmazó kereket forgatjuk meg, amennyiben egyéni feladatmegoldás a kitűzött cél, úgy egy másikat is., amelyen a csoportba járó gyerekek neve van. Ebbe az esetben is először a feladatot forgatjuk ki, majd mikor már mindenki megismerte azt, akkor választjuk ki, hogy ki az, aki szóban ismerteti a megoldást. Szerencsekerekeink pl.: nevek, feladatok.

Az óra további részében gyakran használom a Kahoot nevű alkalmazást, melynek használata a kialakuló versenyhelyzetnek, valamint a beállított, rendszeres jó válaszra ösztönzést segítő pontozásnak köszönhetően nagy segítséget nyújtott nekem azoknál a tanulóknál, akik eddig leginkább a gyors, de nem feltétlenül pontos munkára törekedtek. Ilyen feladatok a tanév során használtakból pl. Mennyi, az annyi? Extra, Tudományos

A képzést követően megismerkedtem újabb alkalmazásokkal, melyekkel rendszeresen segítségül hívok a tanórákon. Ilyen alkalmazások pl: Okosdoboz, Redmenta