Interaction and management of multicultural groups
Rome-Italy
- Foglalkozásvázlat
Téma: Adj esélyt, adj jövőt pályázat disszemináció
hely: Diósdi Eörvös József Német Nemzetiségi Általános Iskola és AMI 2049. Diósd Gárdonyi Géza utca 14.
időpont: 2018. június 4.
csoport:4.c
cím: Érzékenyítés a sajáttól, megszokottól eltérő reakciók, elfogadására
A foglalkozás menete:
- RÁHANGOLÁS
szabad asszociációk egyszerű, hangulatokat kifejező képek alapján
- saját vélemények kifejtése
a tanulók elmondják az egyes képekhez írt gondolattársításukat
(felvállalom a sajátomat. és elfogadom a másik véleményét)
- CSOPORTALAKÍTÁS
random csoportok, inhomogén csoportok a születési hónapok alapján
- feLAdatmeghatározás, célkitűzés
minden csoport választ egy képet csoporton belül, és azonos választás esetén a másik csoporttal is meg kell egyezni
a foglalkozás végén egy, a képről eszükbe jutó történetet kell prezentálni a csoport előtt. Fel kell használni a csoporttagok által az ehhez képhez írt asszociációkat
- BEMUTATÁS
a csoportok előadják a történetet (olvasás, dramatizálás, rajzok)
- ÖSSZEFOGLALÁS
a többiek megpróbálják kitalálni, mely szavakat írták a tagok eredetileg a képhez
- ÉRTÉKELÉS
mivel gyarapodtál a mai órán, mondd el egy mondatban
A fenti foglakozás egy a sok közül, melyet a továbbképző kurzuson tanultam. Az érzékenyítő foglalkozások szociális oldalról közelítik meg a lemorzsolódási témát, mely a pályázat fő irányadója. Ezáltal sikerült a tanulóknak közelebb kerülni egymáshoz, megtanulni az elfogadást, empatikusabbá váltak. A tanulási és magatartási nehézséggel küzdő tanulók is magabiztosabban végezték-végzik a feladataikat egy bátorító-elfogadó közösségben.
Kovács-Vass Erzsébet