CLIL – Technology and ICT Tools for Teachers Working with CLIL -1 week
ETI- Malta
Jó gyakorlatok
A máltai továbbképzőn elsajátítottakat a legjobban a hatodikos évfolyammal tudom alkalmazni. A sok applikáció közül a
www.learningapps.org -ot
tartom a legkönnyebben használhatónak. Egy kontót kell kreálni, nyelvet kiválasztani és a játékokat a saját oldalon le lehet menteni, így bármikor elő lehet venni és gyakorolni. Változatos, mivel párkereső, hiányos szöveg, idővonal, csoportba rendezés, rövid válasz, többválaszos kvíz stb. kategóriákban lehet feladatokat tervezni. A nagyobb témakörökhöz szoktam játékokat készíteni, így a témazáró előtt tudunk ismételni és a gyerekek is szeretik, mivel interaktív vagy csoportos munka jellegű. Könnyen tudják ők is alkalmazni, egy kicsit eltér a szokásos tanórától és észre sem veszik, hogy mekkorát frissítettek a tudásukon.
Egy másik feladat, amelyet szoktam használni, az a hiányos szöveg. Nemrég a Dativot vettük németből (részes eset) és ilyenkor a mondatban a névelők megváltoznak. Házi feladatként elküldöm nekik a learningapps linket, ők is előzőleg kellett egy kontót kreáljanak, amellyel bejelentkezhetnek és online tudják megoldani a feladatot.
Bár digitális világot élünk és sokan ezzel vissza is élnek, úgy vélem, hogy ilyen célokra érdemes használni ezt a fajta házi feladatot, illetve az ilyen gyakorlatokat, mivel könnyedén, de hatásosan tudnak ismételni, gyakorolni.
A tehetségesebb tanulók több és nehezebb feladatotokat kapnak, a gyengébb képességűek is jól motiválhatók az online módszerrel, ha könnyebb feladatot kapnak.
A pályázati forrásból vásárolt tabletek segítségével a tanórákon is tudjuk az online feladatokat alkalmazni.
Varga Viola-Diósd